INFORMATII PUBLICE
Aplicarea Legii nr. 544/2001 și a HG nr. 123/2002 se face cu respectarea următoarelor principii:
a)principiul transparenţei – autorităţile şi instituţiile publice au obligaţia să îşi desfăşoare activitatea într-o maniera deschisă faţă de public, în care accesul liber şi neîngrădit la informaţiile de interes public să constituie regula, iar limitarea accesului la informaţie să constituie excepţia, în condiţiile legii;
b)principiul aplicării unitare – autorităţile şi instituţiile publice asigura respectarea legii în mod unitar, în conformitate cu prevederile acesteia şi ale prezentelor norme metodologice.
c)principiul autonomiei – fiecare autoritate sau instituţie publică va elabora propriul regulament de organizare şi funcţionare a compartimentelor de informare şi relaţii publice, în conformitate cu prevederile legii şi ale prezentelor norme metodologice.
Lista informaţiilor de interes public care se comunică din oficiu
În conformitate cu dispoziţiile Legii nr 544/2001 privind accesul la informaţii de interes public şi ale H.G. nr 123/2002 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001, Spitalul Orasenesc Horezu are obligaţia de a comunica din oficiu următoarele informaţii de interes public:
- Actele normative care reglementează organizarea şi funcţionarea instituției
- Structura organizatorică, atribuţiile departamentelor, programul de funcţionare, programul de audienţe al instituţiei publice
- Numele şi prenumele persoanelor din conducerea instituției
- Numele şi prenumele persoanei responsabile cu difuzarea informaţiilor publice
- Coordonatele de contact ale instituţiei publice, respectiv: denumirea, sediul, numerele de telefon, fax, adresa de e-mail şi adresa paginii de Internet
- Sursele financiare, bugetul și bilanțul contabil
- Programele şi strategiile proprii
- Lista cuprinzând documentele de interes public care se comunică din oficiu